لایه فویل  ایزوگام چیست ؟چرا ازلایه فویل استفاده می کینم ؟ تا پایان این مطلب با دیجی بام همراه باشید .فویل  یکی از مهم ترین لایه های تشکیل دهنده  ایزوگام  است .همانطور که می دانید استفاده از ایزوگام در کلیه مراحل ساخت یک بنا ضروری است  .یکی از مهمترین بخش های ساختمان برای عایقکاری به منظور حفاظت ساختمان از نم و رطوبت ، پشت بام است. برای عایقکاری پشت بام باید  از ایزوگام فویلدار یا اصطلاحا روکشدار استفاده  کنیم.روکش فویل موجود بر لایه ایزوگام نقش یک سپرمحافظ  را دارد که ایزوگام را در برابر عوامت تخریب کننده مانند نور خورشید ،باران اسیدی و …محافظت می کند .

فویل چیست ؟

فویل مورد استفاده در ایزوگام از جنس الومینیوم هستند. این ورقه های الومینیوم دارای ضخامت و عرض مشخصی هستند .روکش فویل در حین فرآیند تولید بر سطح ایزوگام قرار می گیرد.  ضخامت فویل مورد استفاده در ایزوگام باید بین ۱۴ الی ۱۶میکرون باشد. عرض رول فویل باید ۹۵ سانتی متر باشد تا در هنگام نصب تمام سطح ایزوگام  پوشانده شود.روکش فویل مورد نیاز تولیدکنندگان برای ایزوگام توسط تولیدات داخل و بخشی هم از طریق واردات تامین می شود.با توجه به این که سهم قابل توجهی از تامین ورق فویل تولیدکنندگان از طریق واردات است .نوسانات نرخ ارز بر هزینه های تولید ایزوگام فویلدار تاثیر مستقیمی دارد .

چرا از فویل استفاده می کنیم؟

فویل ایزوگام یکی از مهم ترین لایه تشکیل دهنده ایزوگام فویلدار است .مخصوصا در عایقکاری پشت بام که سطح ایزوگام مستقیما با شرایط جوی در ارتباط است .لایه فویل موجود باعث افزایش مقاومت ایزوگام در برابر شرایط محیطی همچون نور آفتاب ،باران اسیدی ،برف می گردد.در هنگام گرمای هوا مخصوصا در تابستان روکش  فویل باعث انعکاس نور خورشید می شود و از روان شدن (شل شدن )قیر موجود در ایزوگام جلوگیری می کند .

استفاده از فویل در ایزوگام  موجب:

  1. افزایش استقامت و ماندگاری عایق
  2. محافظت از عایق در برابر خوردگی و ساییدگی
  3. افزایش طول عمر مفید
  4. زیبایی سطح ایزوگام

برای مشاوره رایگان با دیجی بام تماس بگیرید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فویل آلومینیوم اینجا کلیک کنید.