ایزوگام را می توان محبوب ترین عایق رطوبتی دانست اما به جهت وجود برندهای متفرقه و غیر استاندارد می بایست در هنگام خرید به نکات مهمی توجه کرد.

نکات مهم هنگام خرید ایزوگام

ایزوگام را می توان محبوب ترین عایق رطوبتی دانست اما به جهت وجود برندهای متفرقه و غیر استاندارد می بایست در هنگام خرید به نکات مهمی توجه کرد.

پیش از خرید یک تکه ایزوگام را برش داده و به جهت های مختلف خم کنید تا انعطاف پذیری آن مشخص شود. چنانچه پس از خم شدن ترک های ریز و درشت در محصول پدیدار شد از خرید آن خودداری نمایید چرا که از مواد غیر استاندارد ساخته شده است.

تشخیص مواد سازنده به دو روش امکان پذیر است. در ابتدا می توانید دست خود را بر روی قسمت بدون روکش ایزوگام بکشید. چنانچه چربی و رنگ سیاه بر روی دست شما باقی ماند عایق از موارد مرغوب ساخته شده.

در صورت ساخته شدن عایق از مواد نامرغوب بوی نامطبوعی تولید می شود. اما در مواد مرغوب تنها بوی قیر به مشام می رسد. لازم به ذکر است که بوی نامطبوع مواد نامرغوب در گرما بیشتر خواهد شد.

در هنگام خرید ایزوگام دقت کنید که محصول مورد نظر دارای نشان استاندارد باشد. ضمن اینکه در رول های 10 متری وزن عایق می بایست بیش از 40 کیلوگرم باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده عایق رطوبتی

ایزوگام به دو روش تولید می شود. در متد اول ماده اصلی را قیر خالص تشکیل داده که از پالایش نفت خام در برج های تقطیر پالایشگاه به دست می آید و با پلی استر ترکیب شده تا عایق پلیمری حاصل شود. در متد دوم ماده اصلی را مازوت یا نفت کوره تشکیل می دهد. هوای داغ با دمای 300 درجه به محفظه های مخصوص وارد شده و به این روش عایق دمیده تولید می شود. کیفیت ایزوگام پلیمری از دمیده بالاتر بوده و به همین خاطر قیمت بیشتری نیز دارد.

عایق رطوبتی معمولا به صورت دولایه و تک لایه ساخته می شوند. مدل تک لایه از یک پوشش پلی استر ساخته شده که به هیچ عنوان برای عایق پشت بام مناسب نیست. اما در مدل دولایه یک پوشش تیشو بر روی آن قرار می گیرد که می تواند مقاومت مناسبی در برابر اشعه ماورا بنفش خورشید داشته باشد.

اما تفاوت اقلیم نیز در ساخت موثر است. عایق های مناسب مناطق سردسیر دارای موادی از نوع BPE بوده که باعث می شود در سرمای شدید عایق انعطاف خود را تا حدودی حفظ کرده و آسیب نبیند در سمت دیگر برای مناطق گرمسیر از ترکیب پلیمر و قیر اصلاح شده APP استفاده می شود تا در گرمای شدید عایق حالت خود را حفظ نماید.

 

انواع روکش های ایزوگام

ایزوگام از لحاظ روکش به 3 دسته اصلی تقسیم می شود. گروه اول به صورت بدون روکش عرضه شده و مناسب مکان هایی است که در معرض نور نیستند. دسته دوم با روکش آلومینیومی ساخته می شود که گزینه ای ایده آل برای پشت بام و مکان های در معرض نور خورشید است چرا که با بازتاب نور علاوه بر جلوگیری از تخریب مواد به عنوان عایق حرارتی نیز عمل می کند. دسته سوم با نام طرح دار یا روکش سنگ ریزه شناخته می شوند که به دلیل جلوه بصری زیبا مناسب مکان هایی مثل نمای ساختمان و یا راه پله است که تردد زیاد و عایق در دید افراد قرار دارد. جالب است بدانید این مدل دارای طراح های رنگی نیز بوده که می توانید بسته به سلیقه خود رنگ مورد نظر را انتخاب کنید.

 

مزایای نصب ایزوگام

نصب ایزوگام مزایای بسیاری دارد که به بررسی تعدادی از آنها می پردازیم.

1-عدم تحمیل وزن زیاد به سازه به خصوص در ساختمان های قدیمی.

2-نصب سریعتر به نسبت عایق هایی مثل قیرگونی و آسفالت.

3-امکان نصب بر روی سطوح مختلف از جمله دیوار و دودکش ها.

4-عدم جذب نور خورشید و انعکاس آن در مدل های فویل دار.

5-هزینه کمتر به نسبت سایر عایق های رطوبتی.

6-امکان ترمیم آسان در صورت به وجود آمدن هرگونه خرابی.

7-عمر بالای 10 سال در صورت استفاده از برندهای مرغوب و نصب استاندارد.

نوشته شده از دیجی بام

مشاوره و راهنمایی خرید ایزوگام با ما تماس بگیرید.

شماره واتس آپ: 09306814125