اگر در محل کار و یا منزلتان از ایزوگام استفاده شده است وقتی مشکلی برایش پیش می آید ابتدا باید بدانید که آیا می شود این ایزوگام را ترمیم کرد یا نه؟

ایزوگام چیست؟

ایزوگام نوعی پوشش ضد رطوبت برای عایق بندی پشت بام و … است که مانع نفوذ آب می شود. ایزوگام در سال های اخیر جایگزین قیر شده و استفاده از آن بسیار افزایش یافته است. ایزوگام در موارد گوناگونی از جمله پل هوایی ، سرویس بهداشتی ، مخزن های آب ، پشت بام ها ، سد ها . استخر ها و… به دلیل اینکه مقاومت زیادی داشته و یک عایق رطوبتی عالی است مورد استفاده قرار می گیرد. اکثر مردم در مورد ایزوگام ها دچار سوال های زیادی می شوند .4 تا از این سوال ها زیاد به گوش می رسند و این سوال ها عبارتند از : 1- نحوه ترمیم ایزوگام چگونه است؟ 2- ایزوگام را تعویض کنیم یا ترمیم کنیم؟ 3- چه عواملی باعث خراب شدن ایزوگام می‌شود؟ 4- چگونه می‌توان ایزوگام را ترمیم کرد؟ که برای تمامی این پرسش ها پاسخ های زیادی وجود دارند که قانع کننده می باشند.

 

چگونه تشخیص دهیم ایزوگام نیاز به ترمیم دارد؟

اگر در محل کار و یا منزلتان از ایزوگام استفاده شده است وقتی مشکلی برایش پیش می آید .ابتدا باید بدانید که آیا می شود این ایزوگام را ترمیم کرد یا نه؟ ایزوگام ها به طور معمول 10 تا 12 سال عمر می کنند . البته اگر عامل خارجی مثل سوراخ شدن یا … سبب خرابی آن ها نشود می توانند تا 15 سال طول عمر مفیدی داشته باشند. اگر در هنگام بارندگی نشتی آب صورت گیرد سبب خراب شدن ایزوگام می شود .به طوریکه اگر قسمت هایی از ایزوگام نشتی و درز داشته باشند در هنگام بارندگی مشخص می شود .که این نشان می دهد ایزوگام نیاز به ترمیم دارد یا ندارد به طوریکه در هنگام ریختن آب در قسمت هایی که خرابی دارند .حوضچه هایی تشکیل شده و آب در آن ها جمع می شود . بنابراین یا باید خودتان نحوه ترمیم ایزوگام را بدانید یا با مراجعه به کسانی که نحوه ترمیم ایزوگام را میدانند این مشکل را برطرف کنید .اگر این درز ها بزرگ و عمیق تر شوند آب به داخل ساختمان نفوذ می کند و سبب ایجاد خسارات فراوانی می شود.

 

نحوه ترمیم ایزوگام و نحوه تعویض آن

اولین کاری که باید انجام داد جدا کردن ایزوگام خراب شده از روی مکانی که چسبیده است می باشد. تا بتوان ایزوگام ترمیم شده یا ایزوگام جدید را بدون دردسر و به راحتی نصب کرد .برای جدا کردن ایزوگام خراب شده باید آن را با استفاده از حرارت داغ کنیم و سپس ایزوگام جدید را به جای ایزوگام خراب شده قرار دهیم . به این روش تعویض گفته می شود. راه کار های دیگری نیز در نحوه ترمیم ایزوگام وجود دارند .برای مثال می توان از طریق چسب های مخصوص ایزوگام درز های آن را پر کرد تا رطوبت و آب نتوانند داخل شوند . یا اینکه برای ترمیم ایزوگام از قیر نیز می توان استفاده کرد.

 

ایزوگام را تعویض کنیم یا ترمیم کنیم؟

بسیاری از افراد وقتی دچار مشکل ایزوگام می شوند با این سوال که آیا ایزوگام را تعمیر کنیم یا تعویض کنیم مواجه می شوند. و در بین دو راهی اینکه کدام یک از این روش ها بهتر است می مانند که البته نمی شود گفت که ترمیم بهتر است یا تعویض. زیرا هر دو به وضعیت ایزوگام خراب شده بستگی دارند .اگر ایزوگام دچار مشکلات زیاد و خراب شدگی شدید شده باشد آن را تعویض کرده و اگر مشکل زیادی وجود نداشته باشد آن را ترمیم می کنند. اما هر کدام از این روش ها مزایا و معایبی نیز دارند. برای مثال از معایب ترمیم ایزوگام می توان به احتمال خراب شدن لایه های دیگر اشاره کرد .از معایب تعویض ایزوگام افزایش قیمت و هزینه ی نسبتا بالا می باشد. همانطور که گفته شد این دو روش مزایایی هم دارند . از مزایای ترمیم ایزوگام مدت زمان بسیار کوتاه نصب جدید . از مزایای تعویض ایزوگام مشاهده و بررسی دقیق شیب و بر طرف کردن عیب آن (در صورت داشتن مشکل) می باشد.

 

چه عواملی باعث خراب شدن ایزوگام می‌شود؟

عوامل متعددی وجود دارند که باعث خراب شدن ایزوگام می شوند و همین عوامل سبب می شوند تا هر انسانی تا حدودی با نحوه ترمیم ایزوگام آشنا باشد تا بتواند آن را ترمیم کند که این عوامل عبارتند از :

  • قرار گرفتن ایزوگام در طول روز سبب خرابی و پوسیدگی آن می شود زیرا اشعه های فرابنفش نور بسیار مخرب می باشند.
  • سوراخ شدن لایه ی آلومینیومی که روی ایزوگام قرار دارد.
  • خراش و بریدگی در ایزوگام در اثر برخورد اجسام تیز و…
  • …..

قیمت ایزوگام , نصب ایزوگام , خرید ایزوگام , ایزوگام درجه یک , ایزوگام صادراتی , نصاب ایزوگام

 

برای کمک به شما آماده ایم، جهت اطلاع از قیمت و نصب ایزوگام با شماره زیر تماس بگیرید.

شماره واتس آپ: 09306814125