ایزوگام دو لایه چیست ؟ ایزوگام تک لایه چیست ؟ ایزوگام تک لایه با ایزوگام دولایه چه تفاوتی دارد ؟ همانطور که می دانید ایزوگام یکی از مهمترین مصالح در صنعت ساختمان است  . به دلیل اینکه اولین دشمن مخرب هر سازه نفوذ رطوبت و نم میباشد در همه مراحل ساخت،انجام  عایق کاری مناسب،  امری ضروری است .ایزوگام های تولیدی به ایزوگام تک لایه و دو لایه تقسیم بندی می شوند .در ادامه توضیحات بیشتری پیرامون این مطالب ارائه خواهیم داد .پیشنهاد می کنیم تا پایان این مطلب با دیجی بام همراه باشید.

ایزوگام تک لایه

 

 

ایزوگام تک لایه به نوعی از ایزوگام گفته می شود که  در تولید  آن فقط از یک لایه پلی استر دوخته ،استفاده شده است .در واقع در ایزوگام تک لایه از تیشو استفاده نمی شود . نرمی و قابلیت انعطاف پذیری بالا به دلیل استفاده از پلی استر و تک لایه بودن ایزوگام بیشتر در عایق کاری پی ساختمان و دیوارها و مناطقی که کمتر در معرض رطوبت است (مانند  تراس و کف آشپزخانه ، )استفاده می شود .

ایزوگام دو لایه

ایزوگام دو لایه به نوعی ایزوگام گفته می شود که  علاوه بر پلی استر از تیشو هم  استفاده شده است .  تیشو ساخته شده از الیاف شیشه است  که باعث افزایش کشش طولی و عرضی و مقاومت  ایزوگام می شود.ایزوگام دو لایه شامل یک لایه پلی استر و یک لایه تیشو است .به دلیل اسفاده از تیشو ،ایزوگام دو لایه محکمتر از ایزوگام تک لایه است .لایه رویی پلی استر و تیشو به عنوان لایه زیرین ایزوگام دو لایه است  است .این دو لایه در طی فرآیند تولید وارد تشت می شوند و قیرو مواد پلیمری تمام سطح آنها را می پوشاند.  ایزوگام دو لایه فویلدار ،ایزوگام دولایه پودری انواع ایزوگام دو لایه تولیدی کارخانجات هستند.

تفاوت ایزوگام تک لایه و دو لایه 

  1. ایزوگام تک لایه مقاومت کمتری دارد.
  2. ایزوگام تک لایه ارزان تر  است .
  3. ایزوگام تک لایه ضخامت کمتری دارد.
  4. ایزوگام تک لایه در برابر رطوبت در مکان های آبریز مناسب نیست .

    برای اطلاع از قیمت و خرید انواع ایزوگام تک لایه و دو لایه با ما تماس بگیرید