درباره  روف گاردن یا بام سبز  اطلاعاتی دارید ؟ایزوگام مناسب جهت عایقکاری  روف گاردن چیست ؟در این متن شما را با روف گاردن آشنا می کنیم .سپس مزایای استفاده از روف گاردن در ساختمان را برایتان شرح میدهیم .و در انتها با نحوه عایق کاری روف گاردن به وسیله ایزوگام ضدریشه  سینابام ۲۸۳دلیجان  همراه شما خواهیم بود .

روف گاردن  چیست ؟

روف گاردن یا بام سبز در ساختمان ها به منظور استفاده از طبیعت در زندگی شهری است .ایزوگام مناسب جهت عایقکاری روف گاردن بسیار حائز اهمیت است .روف گاردن از قرار دادن چند گلدان روی پشت بام آغاز و به اجرای باغ و فضاهای سبز ختم می گردد.روش های گوناگون اجرای روف گاردن شامل روف گاردن گسترده ،روف گاردن متمرکز ،روف گاردن پرتابل و مدولار می باشد.

روف گاردن ایده ای نوین در طراحی ساختمان است .روف گاردن بر پایه ایجاد فضای سبز برروی پشت بام ،تراس ها،سقف پارکینگ  و … است . روف گاردن در واقع ایجاد فضای سبز بر روی پشت بام است . روف گاردن به معنی باغ در بام یا همان بام باغ ،بام سبز معروف است .با استفاده از روف گاردن طبیعت به زندگی شهری نفوذ میکند.

انتخاب طراحی روف گاردن به عوامل مختلفی مثل ،سازه ساختمان ،کاربری ساختمان ،مساحت مورد نظر،شرایط اقلیمی و سلیقه مالکین بستگی دارد .

ایزوگام ضد ریشه سینابام www.dijibam.com

نمونه اجرای روف گاردن بر روی سقف پارکینگ ساختمان

مزایای روف گاردن چیست ؟

  1. پاکسازی هوای اطراف
  2. کاهش آلاینده ها
  3. کاهش حرارت ساختمان
  4. کاهش مصرف انرزی
  5. بهره برداری از آب باران
  6. ارتقا معماری ساختمان
  7. استفاده از محیط تفریحی و زینتی برای ساکنین ساختمان

نحوه عایقکاری روف گاردن 

ایجاد روف گاردن بر روی بام شامل دو مرحله است.در مرحله اول پس از انجام محاسبات ضروری توسط مهندسین ،به عملیات عمرانی ایزولاسیون و زه کشی انجام می شود .مرحله دوم شامل ایجاد فضای سبز و اضافه کردن تجهیزات مانند سایبان و آلاچیق و … می باشد .

عایقکاری مهمترین بخش از ایجاد روف گاردن است . با اجرای ایزولاسیون قصد داریم مرزی را مشخص کنیم امکان عبور و یا عدم عبور آب به زیر روف گاردن فراهم شود . برای عایقکاری روف گاردن از قیر و گونی استفاده می شد .اما پس از تولید ایزوگام ضدریشه استفاده از ایزوگام برای روف گاردن جایگزین روش سنتی شد.

درکارخانه ایزوگام سینابام دلیجان ۲۸۳ایزوگام ضد ریشه تولیدمی شود.این ایزوگام برای عایقکاری در روف گاردن ها به عنوان ایزوگام ضد ریشه یا ایزوگام روف گاردن مورد استفاده قرار می گیرد .ایزوگام روف گاردن سینابام به دلیل استفاده از قیر خالص پالایشگاهی و مواد پلیمیری خاص ،کشش بالا و انعطاف زیاد مانع از نفوذ نم به سطح زیر کار می شود .ایزوگام ضدریشه سینابام عایق مستحکم و با دوامی است که مورد استقبال و تایید پیمانکاران بزرگ کشور ازجمله قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا قرار گرفته است .بطورری که ایزوگام  ضد ریشه ۲۸۳سینابام درمهم ترین پروزه ها ،تونل ها و پل های استان تهران و اصفهان مورد استفاده قرارگرفته است .


برای دریافت مشاوره رایگان و قیمت ایزوگام کلیلک کنید .

برای دیدن تصاویر روف گاردن کلیک کنید.