قیر چیست ؟  از قیر چه  استفاده ای می شود ؟قیر چه ویزگی هایی دارد ؟نقش قیر در تولید ایزوگام چیست ؟  میدانیم که در گذشته برای عایق کاری پشت بام از قیروگونی استفاده می کردند .پس ازآن با تولید ایزوگام  ،عایق کاری رطوبتی به وسیله ایزوگام رواج گرفت .ماده اصلی در هر دو روش استفاده از قیر است . انواع قیر  و قیمت قیر مصرفی در کیفیت و قیمت ایزوگام نقش اساسی دارد .در این مطلب برای شما مطالبی پیرامون این سوالات را بیان می کنیم.

قیر چیست ؟

قیر جسمی جامد به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره است .قیر در دمای اتاق به صورت جامد است .هرچه دما افزایش پیدا کند حالت آن به صورت خمیری شکل می شود .بعد از مدتی در صورت تداوم افزایش دما به حالت مایع در می آید .

سنگ معدنی قیر

قیر در حالت عادی به صورت جامد است .نمونه ای از سنگ قیر به رنگ سیاه

قیر بعد از فرآیند استخراج و طی فرآیندهای مختلف به انواع مختلفی تبدیل می گردد. انواع مختلف قیر شامل :

  • قیر دمیده ،
  • قیر محلول،
  • قیر پلیمری ،
  • غیر امولسیون

ویزگی های قیر

قیر دارای ویزگی های مهم  و قابل توجهی است .کاربرد قیر وخواص عالی و بی نظیر قیر باعث شده تادر حجم گسترده ای از قیر در راه سازی و عایق کاری ساختمان مورد استفاده قرار گیرد.

  1. غیر قابل نفوذ بودن
  2. چسبندگی بالا
  3. قابلیت ارتجاعی
  4. پایداری شیمیایی
  5. محلول بودن در برخی حلال ها بدون از دست دادن خواص خود
  6. مقاومت در برابر اسیدها ،بازها ،نمک ها
  7. دسترسی و حمل آسان

نقش قیر درتولید  ایزوگام 

همانطور که می دانید قیر اصلی ترین ماده در تولید ایزوگام است .به دلیل خاصیت نفوذناپذیری قیر در برابر آب از قدیم برای عایق کاری پشت بام از قیروگونی استفاده میکردند. پس از مدتی استفاده از ایزوگام به دلیل مزایایی چون نصب و اجرای آسان و سریع ،مقاوم بودن ،جایگزین روش قدیمی قیروگونی شد. برای تولید ایزوگام مرغوب باید از قیر مرغوب پالایشگاهی استفاده کرد . هرچه قیر کیفیت بالایی داشته باشد یعنی چسبندگی و نفوذناپذیری در برابر آب و رظوبت بیشتر است .بهترین قیر برای تولید ایزوگام قیر ۶۰/۷۰ پالایشگاهی است . قیمت و نحوه خرید قیر پالایشگاهی از طریق بورس صورت می گیرد .

کاربرد قیر 

قیرو کاربرد آن www.dijibam.com

عمده کاربرد قیر در راهسازی و تولید ایزوگام می باشد.

قیر در زمینه های مختلفی کاربرد دارد .عمده ترین کاربرد در زمینه راهسازی است .به علت دارابورن خاصیت چسبندگی که دانه های سنگ را به هم می چسباند و تشکیل آسفالت می دهد و همچنین نفوذناپذیری از قیر استفاده می شود. پس از آن در تولید عایق رطوبتی و ماده اولیه تولیذ ایزوگام مورد استفاده قرار می گیرد .علاوه بر آن از قیر در کاربردهای صنعتی و عایق الکتریکی هم استفاده می شود .


دیجی بام به صورت انلاین و تلفنی اماده پاسخگویی به سوالات شماست .  ارتباط  مستقیم با ما 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیر و انواع آن اینجا کلیک کنید.